Στην πολυδιάσταση στρατηγική και τα συγκεκριμένα μέτρα πρόληψης και καταστολής που προωθούνται από το Υπουργείο για περιορισμό των τροχαίων οδικών συγκρούσεων μέσα από την επιμόρφωση και ενημέρωση των υφιστάμενων, αλλά και των μελλοντικών χρηστών του οδικού δικτύου, αναφέρθηκε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνάς Νικολάου, μιλώντας, σήμερα σε δημοσιογραφική διάσκεψη για τη δωρεάν εκπαίδευση όλων των νέων οδηγών μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού, που διοργανώνεται από την εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια Κύπρου και την Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας (ΚΟΜ).

Χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία, ο κ. Νικολάου αναφέρθηκε στα θέματα επιμόρφωσης και ενημέρωσης των οδηγών, που προωθούν ται στα πλαίσια της πρόληψης, μέσα από τη δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης, στα πλαίσια εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής. «Η επιμόρφωση σε θέματα σεβασμού του μοτοσικλετιστή περιλαμβάνεται στο βασικό θεματολόγιο της Σχολής, μαζί με τα αδικήματα χρήσης αλκοόλης και υπερβολικής ταχύτητας», επεσήμανε. Επιπρόσθετα, έρχεται η ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα λύκεια, είπε, επισημαίνοντας ότι η συνεχής και στοχευμένη διαπαιδαγώγηση του κάθε χρήστη του οδικού δικτύου αποτελεί επιτακτική ανάγκη και θα πρέπει να ενσωματωθεί σε όλο το παραδοσιακό εκπαιδευτικό σύστημα, καλύπτοντας όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Περαιτέρω, ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στην εφαρμογή νέας επικοινωνιακής στρατηγικής σε θέματα οδικής ασφάλειας με στόχο την διαφώτιση, ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών, η μελέτη της οποίας ανατέθηκε σε συγκεκριμένη εταιρεία που θα αξιολογήσει το πρόβλημα και θα δώσει μια νέα κατεύθυνση.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στη σύσταση Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα αξιολογεί και παρακολουθεί τις μεταβλητές με βάση τα στατιστικά, τα θέματα οδικής ασφάλειας, τη διεξαγωγή ερευνών και μελετών και την υποβολή εισηγήσεων για συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές πρόληψης των τροχαίων οδικών συγκρούσεων. Άλλο ένα μέτρο είναι η αύξηση της αστυνόμευσης με τη χρήση οχημάτων εν κινήσει και η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, συμπλήρωσε.

Επίσης, ο κ. Νικολάου είπε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει, παράλληλα τα τροποποιητικά νομοσχέδια για αναθεώρηση των ποινών που αφορούν τα τροχαία αδικήματα και όλες τις παραβάσει του ΚΟΚ, στη βάση των πορισμάτων επιστημονικής συγκριτικής μελέτης, τα οποία εντός των επομένων ημερών θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση. «Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η αύξηση των ποινών, περιλαμβανομένων και των εξωδίκων ρυθμίσεων, για τις κύριες αιτίες πρόκλησης των θανατηφόρων και πολύ σοβαρών δυστυχημάτων, όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητα, η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μη χρήση του κράνους ή ζώνης κατά την ώρα οδήγησης, η αμελής οδήγηση, στην οποία περιλαμβάνεται και η έλλειψη σεβασμού σε μοτοσικλετιστή».

Καταλήγοντας, ο κ. Υπουργός τόνισε ότι στόχος είναι με την αύξηση των ποινών, αυτές να λειτουργούν αποτρεπτικά και να συνδράμουν στη μείωση των οδικών συγκρούσεων και ιδιαίτερα των θανατηφόρων δυστυχημάτων. «Η αναφορά ότι η αύξηση των ποινών στοχεύει να ενισχύσει τα ταμεία του κράτους, όχι μόνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αυθαίρετη, αλλά συνιστά έλλειψη σεβασμού σε κάθε χρήστη του οδικού δικτύου, ο οποίος βρέθηκε ή θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις ανεύθυνες συμπεριφορές ορισμένων οδηγών. Συνιστά πολιτική ευθύνη ενός κράτους να διασφαλίζει τον αποτρεπτικό ρόλο των ποινών, των οποιωνδήποτε ποινών - περιλαμβανομένων και των τροχαίων παραβάσεων - και η τιμωρία κάποιου θα πρέπει να θυμίζει τις δυσάρεστες συνέπειες που θα ακολουθήσουν την διάπραξη του αδικήματος», υπογράμμισε.







Τελευταία Ενημέρωση στις: 21/04/2020 11:43:07 AM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα