Τα θετικά αποτελέσματα από τις δραστηριότητες του Τμήματος Τροχαίας της Αστυνομίας για το 2014 είναι αποτέλεσμα των σύγχρονων, καινοτόμων μεθόδων πρόληψης, όπως είναι η πρακτική της οδικής αστυνόμευσης- το Road Policing και οι παρατηρήσεις και προειδοποιήσεις για τροχαίες παραβάσεις, αλλά και η αλλαγή της φιλοσοφίας προσέγγισης των πολιτών με την κατάργηση της σκληρής συμπεριφοράς, ανέφερε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνάς Νικολάου, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, αναφορικά με τις δραστηριότητες της Τροχαίας για το 2014 και τους στόχους που καθορίστηκαν για το 2015 μετά την επίσκεψη του στο Τμήμα Τροχαίας του Αρχηγείου.

«Όσον αφορά τον στρατηγικό στόχο για μείωση των νεκρών και τραυματιών από τις οδικές τροχαίες συγκρούσεις, με βάση τα στατιστικά στοιχεία τόσο οι τροχαίες συγκρούσεις όσο και τα θανατηφόρα δυστυχήματα, παραμένουμε εντός του στόχου όπως έχει καθοριστεί για την περίοδο μέχρι το 2020. Έστω και αν ο αριθμός των θανάτων παραμένει στα ίδια επίπεδα, ο συνολικός αριθμός των συγκρούσεων έχει μειωθεί περίπου κατά 5% πέραν του στόχου», ανέφερε ο κ. Νικολάου. Αναφερόμενος στη σημαντική αύξηση που παρατηρήθηκε στις γραπτές παρατηρήσεις και προειδοποιήσεις για τροχαίες παραβάσεις, είπε ότι αντί της σκληρής πολιτικής που εφαρμοζόταν στο παρελθόν, εφαρμόζεται η επιλογή πολιτικής συνεργασίας και σωστής προσέγγισης των οδηγών, εκδίδοντας προειδοποιήσεις και παρατηρήσεις, που κατά το 2014 ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερος από την προηγούμενη χρονιά, και επιζητώντας την συνειδητή συμμόρφωση των οδηγών.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι με την εφαρμογή του Road Policing, εκτός από τους ελέγχους που γίνονται για τις τροχαίες παραβάσεις, γίνονται έλεγχοι και άλλων αδικημάτων, όπως για ανεύρεση ναρκωτικών, καταζητούμενων προσώπων, παράνομη κατοχή οπλισμού, για παράνομους αλλοδαπούς, για κλοπιμαίες περιουσίες ή για κλοπιμαία οχήματα, τα οποία παρουσιάζουν μια σημαντική αύξηση τον τελευταίο καιρό. Παρόλα αυτά, το 2014 είχαμε αύξηση στις καταδίκες από τα Δικαστήρια, συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τις προτεραιότητες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως για το 2015, είπε ότι αυτές αφορούν μεταξύ άλλων: την πρόληψη και μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων συγκρούσεων, την εμπέδωση της οδικής συνείδησης, τη δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, με την επίλυση των προβλημάτων που καταγράφονται σε μελανά σημεία του οδικού δικτύου, την αποτροπή των παραβάσεων του ΚΟΚ, τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, τη ρύθμιση της τροχαίας κίνησης σε εικοσιτετράωρη βάση, την ενημέρωση – διαφώτιση και εκπαίδευση του κοινού, την προώθηση νέων νομοθετικών ρυθμίσεων, καθώς και τον έλεγχο των προσώπων τα οποία δεν έχουν τη σωματική ή διανοητική ικανότητα για σκοπούς διατήρησης της ισχύος των αδειών οδήγησης τους. Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε, αποφασίστηκε ότι για τους οδηγούς, οι οποίοι λόγω ηλικίας ίσως να μη μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες για ασφαλή οδήγηση, θα εκδίδεται ετήσιο πιστοποιητικό ικανότητας οδήγησης και ο γιατρός θα έχει ευθύνη να ενημερώνει εάν η κατάσταση υγείας του οδηγού επηρεάζει την ικανότητα του. «Θα γίνονται δηλαδή πιο τακτικοί ιατρικοί έλεγχοι κάθε χρόνο και καταργούνται πλέον τα πιστοποιητικά – μαϊμού», τόνισε.

Ο κ. Υπουργός ανέφερε ότι προγραμματίστηκε η εξασφάλιση του αναγκαίου λογισμικού συστήματος που θα επιτρέπει την άμεση ηλεκτρονική έκδοση των εξώδικων καταγγελιών στις περιπτώσεις όπου θα επεκταθεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης και αποφασίστηκε η επέκταση του Road Policing με την εκπαίδευση περισσότερων μελών της τροχαίας. Επιπρόσθετα, συζητήθηκαν τρόποι επίλυσης του προβλήματος έκδοσης και επίδοσης των εξωδίκων καταγγελιών, καθώς και της είσπραξης του επιβληθέντος προστίμου στους ξένους επισκέπτες στην Κύπρο οι οποίοι ενοικιάζουν οχήματα. «Η Αστυνομία θα ενημερώνει το γραφείο ενοικιάσεως οχημάτων άμεσα και εκείνο θα ζητά την κατακράτηση του προστίμου προτού αποχωρήσει ο επισκέπτης από την Κύπρο» διευκρίνισε.
Σε σχέση με τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω της απειρίας των νεαρών οδηγών, και τα θέματα εκπαίδευσης του κοινού, ο κ. Νικολάου είπε ότι εκτός από την καλύτερη αξιοποίηση του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής και αποφασίστηκε η προώθηση μια επιθετικής τακτικής διαφώτισης και ενημέρωσης του κοινού και ειδικότερα των νέων, με την προώθηση ανάλογων μηνυμάτων μέσω διαδικτύου, αλλά και την ετοιμασία μελέτης για παραχώρηση τηλεοπτικού χρόνου – επί εβδομαδιαίου προγράμματος ή έκτακτων εκπομπών – για ενημέρωση των οδηγών αναφορικά με την ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου, όπως είναι η χρήση των κυκλοφοριακών κόμβων, των λωρίδων προτεραιότητας στους αυτοκινητόδρομους, η χρήση του δείκτη οδήγησης και άλλα.







Τελευταία Ενημέρωση στις: 20/10/2020 03:23:20 PM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα