Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον βρίσκομαι στη σημερινή παρουσίαση του βιβλίου «Innovative learning models for prisoners» - που αποτελεί μια μελέτη των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των κρατουμένων και προσεγγίζει τις καινοτόμες μεθόδους εκμάθησης, υπό την επιμέλεια του Δρος Μάριου Βρυωνίδη κα της Δρος Francesca Torlone.

Η έκδοση αυτή είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας ερευνητικών ομάδων από την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Κύπρο, οι οποίες εξέτασαν το εκπαιδευτικό προφίλ των κρατουμένων στις τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που αφορά, μεταξύ άλλων το γνωσιακό τους επίπεδο, την ικανότητα ανάγνωσης, την ικανότητα χρήσης της τεχνολογίας, της εκμάθησης ξένης γλώσσας, κ.ο.κ.

Στο σύνολό της η έκδοση αυτή, προσβλέπει στον ίδιο στόχο τον οποίο ως Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως έχουμε θέσει από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων αυτής της Κυβέρνησης: στην ενίσχυση της παροχής ευκαιριών στους κρατούμενους για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα και στην παρότρυνση για εμπλοκή τους σε πολυδιάστατες δραστηριότητες, με απώτερο σκοπό το να λειτουργεί η εκπαίδευση ως προληπτικός μηχανισμός ενδυνάμωσης και ως αντίποδας της παραβατικής και αποκλίνουσας συμπεριφοράς.

Η ανθρωποκεντρική αντιμετώπιση των κρατουμένων, αποτελεί κύριο άξονα της σωφρονιστικής πολιτικής του προγράμματος διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και σκοπό έχει τη διάνοιξη γεφυρών επικοινωνίας μεταξύ των κρατουμένων και της κοινωνίας. Σε αυτό το εγχείρημα, η νέα Διεύθυνση του Τμήματος των Φυλακών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, έχουν καταστήσει τον θεσμό της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των κρατουμένων απαραίτητο και σημαντικό, για την προσωπική ανάπτυξη των κρατουμένων, τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο χώρο, με στόχο την ομαλή επανένταξη τους στην κοινωνία μετά την αποφυλάκισή τους.

Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση και σε όλες τις βαθμίδες της. Οι κρατούμενοι, όπως και οι ελεύθεροι πολίτες, έχουν δικαίωμα πρόσβασης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με την συμμετοχή σε αντίστοιχα προγράμματα με αυτά που εφαρμόζονται στη τεχνική και μέση εκπαίδευση της χώρας μας, καθώς και στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση στις Φυλακές, αποτελεί μέρος του ψυχολογικού συμβολαίου μεταξύ των κρατουμένων και της κοινωνίας, ώστε να διατηρηθεί η σύνδεσή τους με τον κοινωνικό ιστό. Έχοντας, πλέον, αναθεωρήσει και ενισχύσει τα εκπαιδευτικά και ψυχαγωγικά προγράμματα για τους κρατούμενους, αυξήθηκαν οι ευκαιρίες επιμόρφωσης, αυξήθηκαν οι ευκαιρίες δημιουργίας, καλλιέργειας και ανάδειξης της προσωπικότητας τους και επιτεύχθηκε ποιοτική αναβάθμιση του σωφρονιστικού μας συστήματος.

Θα ήθελα να συγχαρώ τους δύο επιμελητές της έκδοσης, τον Δρα Μάριο Βρυωνίδη και την Δρα Francesca Torlone γιατί μας παραδίδουν σήμερα ένα βασικό εργαλείο το οποίο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στο έργο που επιτελεί το Τμήμα Φυλακών.

Έχοντας ως στόχο να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε καινοτομίες στον τομέα της εκπαίδευσης στις Φυλακές και να υλοποιούμε ουσιαστικές αλλαγές στη φιλοσοφία προσέγγισης των κρατουμένων, να είστε βέβαιοι ότι τα απορρέοντα της έρευνας που έχετε διεξάγει και οι εισηγήσεις στις οποίες προβαίνει αυτή σας η μελέτη, θα μας είναι χρήσιμα στις συνεχείς προσπάθειες που καταβάλλουμε για τον εκσυγχρονισμό του σωφρονιστικού μας συστήματος και όλων των παράπλευρων λειτουργιών του.









Τελευταία Ενημέρωση στις: 20/10/2020 03:20:57 PM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα