Αγαπητοί φίλοι, Αγαπητά μου παιδιά,

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι μαζί σας και θα ήθελα, γι αυτό, να ευχαριστήσω πρώτα απ’ όλα τον οργανισμό REACTION που ανέλαβε την πρωτοβουλία διοργάνωσης του σημερινού Debate, συμβάλλοντας στην εκστρατεία ενημέρωσης για θέματα οδικής ασφάλειας στους νέους μας.

Βρισκόμαστε εδώ, ενώπιον της νεολαίας γιατί στόχος μας είναι η προώθηση μιας νοοτροπίας ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς, η οποία να διασφαλίζει ότι ο κάθε ένας από εσάς, από τη στιγμή που θα κάνει χρήση του οδικού δικτύου – είτε οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητό του, είτε ως συνοδηγός - θα επιστρέφει πάντα ασφαλής στο σπίτι του, θα συνεχίσει να ονειρεύεται και να κάνει σχέδια για το δικό του μέλλον και των φίλων του και δεν θα μετατραπεί σε άλλο ένα τραγικό στατιστικό στοιχείο που χάθηκε στην άσφαλτο.

Κατ’ αρχήν επιτρέψετε μου να καταθέσω και να αναφερθώ στα στατιστικά στοιχεία, στη γλώσσα των αριθμών:
    • Πέρσι, καταγράφηκαν συνολικά 56 θανατηφόρα δυστυχήματα με 57 νεκρούς, από τους οποίους οι 16 ήταν νέοι μέχρι 25 ετών.
    • Το 2016 μέχρι σήμερα, έχουν ήδη καταγραφεί 34 θανατηφόρες τροχαίες συγκρούσεις με 35 νεκρούς, εκ των οποίων οι 11 ήταν νέοι ηλικίας μέχρι 25 ετών και μάλιστα 2 από αυτούς ήταν ανήλικοι, ενώ από τους 11 νεκρούς νεαρής ηλικίας, οι 7 ήταν μοτοσικλετιστές.
    • Στην Κύπρο, γενικά, ένα μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 30%, των νεκρών σε οδικές συγκρούσεις είναι νέοι μέχρι 25 ετών.
    • Βάσει των στατιστικών στοιχείων, οι πιο συχνές αιτίες πρόκλησης οδικών συγκρούσεων είναι: Η απόσπαση της προσοχής, η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ, η ριψοκίνδυνη οδήγηση, στοιχεία που συνήθως γοητεύουν τους νέους ανθρώπους.
    • Επίσης, οι τροχαίες συγκρούσεις σχετίζονται και με κάποιες ώρες του εικοσιτετραώρου, κυρίως τις νυχτερινές προς τις πρωινές, όπου συνήθως οι νέοι άνθρωποι διασκεδάζουν ή επιστρέφουν από την διασκέδασή τους και αφορούν κυρίως τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα.

Όλα αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι οδικές συγκρούσεις προκύπτουν κυρίως, εξαιτίας του ανθρώπινου παράγοντα και της μη τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Γνωρίζοντας, παράλληλα, τον αυθορμητισμό, την υπερεκτίμηση πολλές φορές των νέων οδηγών για τις δυνατότητές τους, την τάση για επίδειξη κυρίως έναντι των συνομηλίκων, και την τάση για πειραματισμό, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως έχει σχεδιάσει μια πολυδιάστατη στρατηγική και προωθεί, μεταξύ άλλων:
    • Την ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα Λύκεια, καθώς και την εισήγηση να ενταχθεί το μάθημα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό έχουμε υποβάλει συγκεκριμένη εισήγηση στο αρμόδιο Υπουργείο
    • Την σωστή προετοιμασία των νέων οδηγών με την αύξηση του χρόνου κατοχής μαθητευόμενης άδειας οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών και την υποχρεωτική παρακολούθηση ελάχιστου αριθμού υποχρεωτικών μαθημάτων για την εκμάθηση της ορθής οδήγησης.
    • Την υιοθέτηση νέας επικοινωνιακής στρατηγικής σε θέματα οδικής ασφάλειας με στόχο την διαφώτιση, ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών. Στόχος μας, η μετάδοση των αναγκαίων μηνυμάτων σε ομάδες οδηγών, όπως είναι οι νέοι οδηγοί, ώστε να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν και κατ’ επέκταση να επηρεάσει την οδική τους συμπεριφορά και να βοηθήσει στην αλλαγή της υπάρχουσας κουλτούρας.
    • Η δημιουργία Σχολής Οδηγών που Παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης όσον αφορά την ορθή οδική συμπεριφορά, στα πλαίσια εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής, στα πρότυπα παρόμοιων σχολών που ήδη λειτουργούν σε άλλες χώρες.
Επιπρόσθετα με τα πιο πάνω μέτρα πρόληψης προχωρούμε με την εφαρμογή μέτρων που στοχεύουν την αυστηρή τήρηση των Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας, όπως είναι:
    • Η εφαρμογή του νάρκοτεστ στους οδηγούς για ανίχνευση χρήσης ναρκωτικών και την αποτροπή της οδήγησης υπό την επίδραση ναρκωτικών
    • Η αύξηση των ελέγχων τήρησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και κυρίως ελέγχων σε οδηγούς που οδηγούν υπό την επίδραση αλκοόλης ή με υπερβολική ταχύτητα
    • Η αξιολόγηση της επάρκειας των προβλεπόμενων ποινών, τον αποτρεπτικό και κατασταλτικό τους ρόλο.
    • Η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Θέλουμε να δημιουργούμε συνειδητοποιημένους και προσεκτικούς οδηγούς, που σέβονται τον εαυτό τους, τις οικογένειες, τους φίλους και συνανθρώπους τους, για να έχουμε τη δυνατότητα όλοι να κυκλοφορούμε με αίσθημα ασφάλειας στους δρόμους.

Σ’ αυτό τον αγώνα, θα θέλαμε να έχουμε και τις δικές σας απόψεις, ώστε να μη δούμε ποτέ ξανά, λόγω της μη χρήσης της ζώνης ασφαλείας ή του προστατευτικού κράνους ή εξαιτίας της επιπόλαιης οδήγησης να σβήνουν τα όνειρα νέων ανθρώπων στην άσφαλτο.









Τελευταία Ενημέρωση στις: 20/10/2020 03:20:56 PM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα