Με αφορμή αναφορές που γίνονται τις τελευταίες μέρες στον Τύπο σε σχέση με την αναθεώρηση των ποινών που αφορούν τα τροχαία αδικήματα και τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως διευκρινίζει ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας τίθεται για πρώτη φορά στο επίκεντρο μιας καινοτόμου και ριζοσπαστικής, πολυδιάστατης στρατηγικής, η οποία δεν περιορίζεται στον τομέα του ελέγχου και της καταστολής, αλλά λαμβάνει μέτρα πρόληψης πέραν των συνηθισμένων.

Πρώτιστος στόχος μας, κατόπιν μελέτης όλων των στατιστικών στοιχείων, είναι η επιμόρφωση και ενημέρωση των υφιστάμενων, κυρίως των νέων, αλλά και των μελλοντικών χρηστών του οδικού δικτύου. Στα πλαίσια αυτά, έχει ετοιμαστεί μελέτη και προωθείται στο Υπουργικό Συμβούλιο η σύσταση Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης, στα πλαίσια εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής. Επιπρόσθετα, προωθούμε την ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα λύκεια, ώστε να καλύπτονται όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθότι θεωρούμε ότι η συνεχής και στοχευμένη διαπαιδαγώγηση του κάθε χρήστη του οδικού δικτύου αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Περαιτέρω, υπογράφηκε η σύμβαση, μετά από διαγωνισμό, για καταρτισμό νέας επικοινωνιακής στρατηγικής σε θέματα οδικής ασφάλειας με στόχο την διαφώτιση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών. Η εισήγηση για την νέα στρατηγική επικοινωνίας θα διεκπεραιωθεί από κοινοπραξία γνωστών οίκων και θα δώσει νέα κατεύθυνση στον τρόπο επικοινωνίας με τις διάφορες ομάδες οδηγών και στην αντιμετώπιση ζητημάτων οδικής ασφάλειας, με βάση συμπεράσματα που θα προκύψουν μετά από έρευνα σε συγκεκριμένες ομάδες εστίασης, ώστε τα μηνύματα μας να έχουν τη μέγιστη ανταπόκριση.

Περαιτέρω, συστήνεται Επιστημονικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο μετά από αξιολόγηση, ανάλυση και παρακολούθηση των μεταβλητών με βάση τα στατιστικά στοιχεία των οδικών συγκρούσεων και παραβάσεων, θα διεξαγάγει έρευνες και μελέτες με σκοπό την υποβολή εισηγήσεων και προτάσεων για συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές πρόληψης των τροχαίων οδικών συγκρούσεων.

Πρέπει να τονιστεί ότι συμπληρωματικά εφαρμόζεται η αύξηση της αστυνόμευσης με τη χρήση των οχημάτων έξυπνης αστυνόμευσης και η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, όπως και η αύξηση των ποινών για όλες τις παραβάσεις του ΚΟΚ, εφόσον κάθε ριζοσπαστική προσέγγιση που επιχειρείται για αντιμετώπιση του ζητήματος της οδικής ασφάλειας πρέπει να αγγίζει όλες τις πτυχές του.

Έχοντας υπόψη την πολιτική ευθύνη που έχει το κράτος να διασφαλίζει τον αποτρεπτικό ρόλο των οποιωνδήποτε ποινών – περιλαμβανομένων και των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις – ώστε η τιμωρία κάποιου να του θυμίζει τις δυσάρεστες συνέπειες που θα ακολουθήσουν την διάπραξη του αδικήματος, το Υπουργείο ετοίμασε τροποποιητικά νομοσχέδια για αναθεώρηση των ποινών για τα τροχαία αδικήματα και παραβάσεις που αποτελούν τις κύριες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και πολύ σοβαρών δυστυχημάτων. Οι κύριες αιτίες είναι: η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητα, η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μη χρήση του κράνους ή ζώνης κατά την ώρα οδήγησης και η αμελής οδήγηση.

Σημειώνεται ότι τα νομοσχέδια καταρτίστηκαν στη βάση των πορισμάτων επιστημονικής συγκριτικής μελέτης και εντός των επομένων ημερών θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση. Παράλληλα, για τους οδηγούς που πραγματικά αδυνατούν να καταβάλουν την επιβληθείσα ποινή, διασφαλίζεται η δυνατότητα επιβολής εναλλακτικής ποινής αντί της χρηματικής ποινής, όπως είναι η επιμόρφωση στην Σχολή ή η άσκηση κοινοτικής εργασίας.







Τελευταία Ενημέρωση στις: 21/04/2020 11:43:07 AM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα