Η ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου στο σύνολο τους, είτε ως οδηγών είτε ως πεζών, βρίσκεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας προωθούνται ήδη διάφορες δράσεις, ενώ προγραμματίζονται και νέες στη βάση του Στρατηγικού Σχέδιου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.

Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030

Το νέο στρατηγικό σχέδιο βασίζεται στην προσέγγιση του «Ασφαλούς Συστήματος» (“Safe System” approach), που αποτελεί τη φιλοσοφία της νέας πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τη δεκαετία 2021-2030, αλλά και την προσέγγιση που υιοθετείται διεθνώς. Pρόκειται για το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που αποτελείται από τις οδικές υποδομές, τα οχήματα και τους χρήστες των δρόμων.
Επιγραμματικά, η προσέγγιση του «Ασφαλούς Συστήματος» στοχεύει σε ένα σύστημα οδικής κυκλοφορίας που να συγχωρεί τα ανθρώπινα λάθη των χρηστών του, τα οποία αναπόφευκτα θα συμβαίνουν, και να αποτρέπει την κατάληξη τους σε οδικές συγκρούσεις ή να περιορίζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, για να μην επιφέρουν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς. Αυτό επιτυγχάνεται με την εφαρμογή πολιτικών και την υλοποίηση δράσεων στους ακόλουθους 5 βασικούς πυλώνες του «Ασφαλούς Συστήματος»:

• Αποτελεσματική διαχείριση οδικής ασφάλειας
• Ασφαλείς δρόμοι και κινητικότητα
• Ασφαλή οχήματα
• Ασφαλείς οδικοί χρήστες
• Αποτελεσματική ανταπόκριση μετά την οδική σύγκρουση

Δράσεις που προωθούνται

Στα πλαίσια της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας εντάσσεται και ο εκσυγχρονισμός των ποινών για αδικήματα που αφορούν τροχαίες παραβάσεις ώστε αυτές να καταστούν αποτρεπτικές και άμεσες, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2020.

Παράλληλα σημαντικό μέτρο είναι η μείωση του ορίου ανοχής της αστυνομίας σε σχέση με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας το οποίο εφαρμόστηκε πρόσφατα και η αυξημένη αστυνόμευση που ήδη εφαρμόζεται από την Αστυνομία. Προωθείται η δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών στα πλαίσια της εφαρμογής ενναλακτικών ποινών και η διεξαγωγή ενημερωτικών και διαφωτιστικών εκστρατειών οι οποίες ήδη τρέχουν αυτή τη περίοδο αλλά προγραμματίζονται και άλλες με τη νέα χρόνια.

Ταυτόχρονα γίνονται προσπάθειες για καταστολή του φαινομένου οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών αυξάνοντας τους ετήσιους στοχευμένους ελέγχους Narcotest στους οδηγούς για ανίχνευση χρήσης ουσιών εξάρτησης, ως επιπρόσθετο όπλο στην πρόληψη οδικών συγκρούσεων. Τα αποτελέσματα των ελέγχων σε συνεργασία με την Αρχή Καταπολέμησης Εξαρτήσεων θα τύχουν επεξεργασίας ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα και να προκύψουν εισηγήσεις για στοχευμένη αντιμετώπιση του προβλήματος.

Παράλληλα ως Υπουργείο, διευρύναμε τους δρόμους συνεργασίας μας τόσο με τις Δημοτικές Αρχές όσο και με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας ώστε να λύσουμε χρόνια προβλήματα που αφορούν την Αστυνόμευση από τους Δήμους, την παράνομη στάθμευση, τους μοτοσικλετιστές, την ευαισθητοποίησή των νέων κ.τ.λ..

Νέες Δράσεις

Μέσα από τον ορισμό Πρεσβευτών Οδικής Ασφάλειας για το 2021 και τη διεξαγωγή νέων εκστρατειών ενημέρωσης των πολιτών σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία και Υπηρεσίες, προσπάθεια μας να ευαισθητοποιούμε τους νέους και υφιστάμενους οδηγούς, ανεξαρτήτως ηλικίας, ώστε να εμπεδώσουν την κοινωνική ευθύνη που πρέπει να έχει ο κάθε ένας που κυκλοφορεί στο δρόμο.

Πραγματοποιούνται διαβουλεύσεις με τους οργανωμένους μοτοσικλετιστές σχετικά με την διαδικασία έκδοσης άδειας μοτοσικλέτας και αναμένεται η υποβολή από μέρους τους σχετικών προτάσεων. Παράλληλα προωθείται η διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεμιναρίων στην Αστυνομία για βελτίωση της επικοινωνίας με το κοινό ενώ είναι σε εξέλιξη η συνεργασία Αστυνομίας και Τμήματος Οδικών Μεταφορών για την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών στο οδικό δίκτυο. Διεξάγονται καθημερινοί έλεγχοι σε διάφορα σημεία και διοργανώνονται ημερίδες διαφώτισης και ενημέρωσης επαγγελματιών οδηγών και εταιρειών.










Τελευταία Ενημέρωση στις: 04/11/2020 10:45:50 AM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα