Έντιμοι κύριες και κύριοι Βουλευτές,
Κύριε Αρχηγέ της Αστυνομίας,
Αγαπητοί εκπρόσωποι της Γραμματείας της Βουλής,
Αγαπητέ κ. Καπαρδή,

Αγαπητοί εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών, της Κοινοπραξίας Ασφαλιστών, του Ταμείου Ασφαλιστών Μηχανοκίνητων Οχημάτων,
Αγαπητοί εκπρόσωποι των ΜΜΕ,

Σας ευχαριστώ καταρχάς για την εδώ παρουσία σας, στην παρουσίαση των πορισμάτων και  των εισηγήσεων που προέκυψαν από την πανεπιστημιακή έρευνα για τις ποινές που επιβάλλονται σε τροχαία αδικήματα, από το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Κύπρου και στις εισηγήσεις για προβληματισμό και συζήτηση που ετοιμάστηκαν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, για τροποποίησή τους. Η δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων της συγκριτικής αυτής μελέτης είμαι βέβαιος ότι θα προκαλέσει και το δικό σας έντονο ενδιαφέρον και προβληματισμό, όπως προκάλεσε και το Υπουργείο, όσον αφορά το γεγονός ότι οι υφιστάμενες ποινές δεν φαίνεται να λειτουργούν επαρκώς αποτρεπτικά για τα τροχαία αδικήματα.
Η εισήγηση για διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας, εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής του Υπουργείου για εξεύρεση αποτελεσματικότερων τρόπων μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα με σοβαρές κοινωνικές προεκτάσεις, το οποίο είναι φανερό ότι χρειάζεται νέα πολιτική προσέγγιση, με πιο στοχευμένα και δυναμικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον επικεφαλής της έρευνας, τον καθηγητή και Πρόεδρο του Τμήματος Νομικής, Δρα Ανδρέα Καπαρδή, καθώς και τον Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου, την Κοινοπραξία Ασφαλιστών και το Ταμείο Ασφαλιστών Μηχανοκίνητων Οχημάτων και ιδιαίτερα την πρόεδρο του Συνδέσμου κα Στέφη Δράκου για την χρηματοδότηση της μελέτης και τη σημερινή συνδιοργάνωση, αλλά και για τη συνεχή στήριξη τους στις προσπάθειες μας για αναζήτηση νέων εργαλείων πρόληψης των οδικών συγκρούσεων.
Θα ήθελα να επισημάνω, όπως διαφαίνεται και από τη μελέτη που θα σας παρουσιάσουμε σε λίγο, ότι στην χώρα μας, οι ποινές που επιβάλλονται αλλά και αυτές που προβλέπονται στους σχετικούς νόμους δεν είναι επαρκείς, είτε γιατί έχουν καθοριστεί πριν από πολλά χρόνια, κάποιες καθορίστηκαν πριν από 40 και πλέον χρόνια, είτε γιατί στερούνται μέτρων άμεσης εφαρμογής, ώστε να συμμορφώνουν τους παρανομούντες οδηγούς. Η ανάγκη να προχωρήσουμε στον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας και στην αναθεώρηση των ποινών, κρίνεται ως επιβεβλημένη, ώστε να ενισχυθεί ο αποτρεπτικός και κατασταλτικός τους ρόλος.
Πρόθεση μας είναι να έχουμε τις απόψεις σας καθώς η συνδρομή σας θα είναι σημαντική στην αξιολόγηση της αποτρεπτικότητας των επιβαλλομένων ποινών. Πρέπει όλοι να αναλογιστούμε, επίσης, εάν η εφαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτρέπει ή αποθαρρύνει στο μέγιστο τους οδηγούς, αυξάνοντας την αντίληψη τους ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν αυστηρά είτε εξωδίκως είτε από το δικαστήριο.
Όπως θα δείτε, είναι φανερό ότι οι τροχαίες παραβάσεις δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς με τα υφιστάμενα μέτρα που λαμβάνονται. Χρειάζονται περισσότερα εργαλεία για να συμμορφώσουμε τους ασυνείδητους οδηγούς και να επιφέρουμε την αλλαγή που επιθυμούμε.
Μέσα από τη σημερινή παρουσίαση επιζητούμε την συνεργασία σας ώστε να αξιοποιήσουμε τις προτεινόμενες εισηγήσεις για πρόληψη και καταστολή των τροχαίων παραβάσεων.
 
Αντίγραφο της παρουσίασης επισυνάπτεται.









Τελευταία Ενημέρωση στις: 21/04/2020 11:43:06 AM

Πίσω στην προηγούμενη σελίδα